+ Reply to Thread
Page 1 of 6 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 52

Thread: Resepi putu jawa/ kuih sagun

  1. #1

    Resepi putu jawa/ kuih sagun

    salam...

    saya nak tanya...ada tak sape2 yg pandai buat putu jawa/ kuih sagun? dia bukan sagun yg berderai2 tu....dia bentuk putu....tak jumpa resepi la....nak tau cara2 pembuatan dia..harap ada yg sudi bantu kalau tahu...terima kasih..

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Newcastle, Australia
    Posts
    253
    satu alam mencarik yer q!

  3. #3
    kakakkaka....org2 lama je pandai buat kuih ni..:P

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Posts
    1,200
    q...yg mcm jual kat pasar malam tu ke

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Newcastle, Australia
    Posts
    253
    org tak juai le k psr malam k cik
    sagun tu lain drpd putu jawa tp rasa lebih krg sama

    q,
    masa akk balik msia last yr, kt kedai makan di bbbangi ada juai sagun dlm bekas dadih (tp hat yg besar & tnggi) tuh
    rasenye RM2 atau RM3..ntah la xigt...kalo xsilap penjuainye kirenye SME...mmm yg industri kampung kecil2an tu..
    tp putu jawa lom tgk lg di pasaran
    sampai mak akk pun kata mlm kelmarin, awat tiba2 nk resipi putu jawa ni? peknen ker..? adusssss...dapat sbijik!

  6. #6
    hahhahaha...adusss terus terjah pegnen ye kak? hahahaha..tak dak angin tak dak ribut tetiba je tanya resepi..kakakkaka

    dia kalau nak raya je baru nampak bayang putu sagun ni..kalau dak entah la...susah nak jumpa rasanya...kekekek

    saya dah lama betul tak makan sagun...makcik cakap jugak..kalau tak dek resepi putu sagun..buat je la sagun..itu pun dah lama tak makan...adusss..nak menggoreng yg malas tu....errkkkk

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Newcastle, Australia
    Posts
    253
    tu la psl..hang la!
    dh buat ke blom kuihnye???
    bak le sket! pos ke newcastle

  8. #8
    hahhaha..tak buat lagi kak..acu nya ada 4 je...dia kena betul2 sejuk baru leh keluarkan dari acu..makcik ada tanya resepi kat mertua dia..hehhe..rupanya org jawa memang pandai buat kuih ni...mertua dia tak buat kuih ni sebab tak dek oven...baru2 ni dia kasi kuih goyang..sedapnya....buat sendiri malas..kekekek...acu dah beli dah..tah thn bila nak buat pun tak tau...tapi kuih sagun ni memang nak buat jugak....

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Newcastle, Australia
    Posts
    253
    hhehe..xpe2 slow2...asaikan niat tu ada, ok dh
    niat pembakar semangat, pemberi motivasi w/pun endingnye xtau lg camana ekekkeke

    mmg ler - udah tu, resipi org jawa la ni
    arwah makcik akak kawin ngan org pure jowo, dok kt kg ara, parit
    byk resipi2 jowo dia turunkn pd mak tp ngan anak2 mak je yg tak turun2, tersangkut kt mana ntah

  10. #10
    q camne ye rupenyer putu sagon tu? yg bentuk daun tu ke?
    kat kg effa byk org jawa tp tak tau kuih tu camne..
    putu kacang tau la..
    When you are a mother, you are never really alone in your thoughts. A mother always has to think twice, once for herself and once for her child

+ Reply to Thread

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts